Термін геноцид було вигадано у ХХ ст. До цього такого терміну не існувало, а от спроби винищувати людей, яких вважали «іншими» існували завжди. Термін «геноцид» зазнав чимало обговорень і потрапив до конвенції ООН в урізаному вигляді. Голокост став прикладом бюрократизації геноциду. Після війни чимало мислителів говорили про те, що така трагедія більше не може повторитися. Але повторилась. Дуже багато разів. Червоні кхмери перевернули камбоджійське суспільство з ніг на голову, будуючи комуністичну утопію, а ще винищували сотні тисяч людей, яких вважали «ворогами». Тутсі і хуту в Руанді колись були себе одним народом, але низка чинників призвела до того, що хуту почали винищувати всіх тутсі в країні. Геноциди мають багато спільних рис, але водночас завжди різняться комбінацією факторів, що їх спричиняють, і формою реалізації насильства. Однак важливо вивчати не тільки ті суспільства, де геноцид стався, а й ті, де у схожих умовах, масового насильства не відбулось.
Чому СРСР змінив значення терміну «геноцид»? Чому так мало геноцидів було покарано? Що таке «банальність зла», та чому слід говорити про «сіру зону» в контексті голокосту? Як пов’язані уявлення камбоджійців про «ієрархію» та «збереження обличчя» з геноцидом червоних кхмерів? Чому виник конфлікт між хуту і тутсі, і як він зайшов аж так далеко? Чому під час геноциду в Руанді людей убивали певним чином, і як це пов’язано з місцевими культурними уявленнями? Як зробити так, щоб уникнути масових вбивств у майбутньому?